سوال کامل مخاطب: من به عنوان یک مادر، در مورد دخترم این رو میدونم و درک میکنم که اسباببازی دخترم یا پسرم رو به کسی ندم. ولی مشکل اینجاست که اون خاله و عمه و زنداداش و غیره میان و به دخترم برچسب میزنن که: «تو چقدر بخیل هستی اسباببازیهاتو به بچه ما نمیدی»، یا دخترمو تهدید میکنن: «اگر اسباببازیتو نمیدی، ما هم میریم و دیگه هم خونه شما نمیاییم.» در این مواقع چیکار باید بکنیم؟
پاسخ: دکتر طناز فرازی
دیگه خونه ما نمیان، اشکالی نداره!» یعنی پشت بچه خودم وایمیستم و بعد، اون آدم بزرگو که قطعاً هم الان بهش برخورده، میبرم یه گوشه و میگم: «بچه کوچیکو با تهدید که تربیت نمیکنن که بخواد یه چیزی رو که خیلی دوست داره به زور بده.» چند تا راه هم داره؛ شما میگم: یا وقتی دارین میاین خونه ما، یکی دو تا اسباببازی که بچه خودتون دوست داره رو میذاریم تو کیفتون میارین؛ بچه شما با اون بازی میکنه، بچه من با اسباببازی خودش، بعد یاد میگیرن اینا رو با هم تقسیم کنن.
یا اینکه، من طبق یه استوری دیگه که قبلاً گذاشته بودم، یکی دو تا اسباببازی که به قشنگی اسباببازیهای خودِ بچه من نیست میگیرم و به بچهام توضیح میدم که: «تو اسباببازی خودتو نمیخوای بدی؟ نده. اینایی که مثل مال تو نیست رو بده که دوستاتم خوشحال شن، باهاش بازی کنن، خونه ما بیشتر بیان برن، تو میری خونهشون اسباببازیاشونو بهت بدن.» ولی همیشه پشت بچه خودمون وایمیستیم، همیشه.

