سوال کامل مخاطب: من با دختران نوجوانی سروکار دارم. آیا چتهایی که سمت و سوی جنسی دارن، در ابتدای آشنایی مجازی میتونه دردسرساز و نشونه بیماری مخاطب باشه؟
پاسخ: دکتر طناز فرازی
ببینین اصلاً در ابتدای آشنایی آدم روش نمیشه که بخواد با کسی، یعنی انقدر نباید سریع پیش بره که من ظرف دو هفته یا سه هفته بتونم با کسی بخوام سکسچت کنم، یا در مورد روابط جنسی بخوام چت کنم، یا صحبت کنم، یا ویس به هم بدیم.
وقتش نیست؛ مگر اینکه دو نفر، مثلاً دو تا آدم هستن، ازدواج داشتن، جدا شدن، بالای ۳۵-۳۶ سال هستن، آدمای باتجربهای هستن، یکی دو هفته گذشته، از هم خوششون میاد، فرهنگشونم مشکلی نداره، حالا میخوان سکسچت کنن، خب سکسچت کنن. ولی برای دختران نوجوان یا پسران نوجوان که شما از من پرسیدین، نه؛ اصلاً ما اونقدر با طرف راحت نیستیم که بخوایم این کارو بکنیم. کلی هم که میگذره، دیدین آدم هنوز روش نمیشه لباسشو جلوِ طرف دربیاره و خجالت میکشه.
و دردسرساز… خب دردسرساز به این معنی که مثلاً بخواد یه بلایی سر کسی بیاد، نه. ولی قطعاً منِ نوعی، فکری که راجع به شما میکنم، اگر بعد از یه هفته – ۱۰ روز با من بخواین سکسچت کنین، فکر خیلی جالبی نخواهد بود دیگه. شما هم فکری که راجع به من میکنین خیلی فکر مثبتی نیست اگر بیام همچین پیشنهادی بهتون بدم. نشانه بیماری هم نه، نیست؛ این شاید بیشتر کنجکاوی باشه، یا یه فرهنگی که جا افتاده، یا یه حرفایی که الان زده شده.
من خیلی خیلی تو کامنت و دایرکت میبینم که میگن: «نه! طرفو حتماً باید قبل از ازدواج امتحان کنیم، حتماً اینجوری، اگه سکس اینجوری باشه…». این موضوع داره به منِ روانشناس نشون میده که یک فرهنگ اشتباه در مورد رابطه فیزیکی در ایران جا افتاده؛ حالا با روانشناسی زرد یا با حرفهای کسانی که اصلاً روانشناس نیستند، و این موضوع حتماً باید اصلاح بشه.

