طناز و شما

پارتنرم دو هفته هست که بدون هیچ حرفی رفته و من هم پیامی ندادم. با وجود علاقه‌ای که بهش دارم، برای مشخص شدن تکلیف رابطه چیکار کنم؟

بازدید: 0
0:00
/
0:00

سوال کامل مخاطب: شخصی که دو هفته هست رفته و منم بهش پیام ندادم و حتی بهش نگفتم چرا، ولی دوسش دارم و می‌خوام تکلیف رابطه رو بدونم. نمی‌دونم بهش پیام بدم و بگم که از طرف من دیگه تموم شده یا اینکه بهش پیام ندم؟

پاسخ: دکتر طناز فرازی
اگر شما طرف مقابلی رو که دارین راجع بهش صحبت می‌کنین دوست دارین، اینکه شما بگین: «منم بهش یه تکست بزنم بگم خب پس از طرف منم تموم شد»، این اسمش می‌شه عکس‌العمل. عکس‌العمل، کار بچه‌گانه‌ایه؛ حالا در هر سنی که انجام بشه، این نشون‌دهنده یک شخصیت ضعیفه. آدمی که سریع (یا حتی کُند) باشه ولی فقط عکس‌العمل نشون بده و نتونه منطقی جواب بده (جواب دادن و عکس‌العمل نشون دادن متفاوته)، یعنی بچه‌ست.
این حرف شما که «خب پس از طرف منم تمومه»، می‌شه یه کار بچه‌گانه. شما اگر طرف رو دوست دارید و اگه براتون مهمه که بدونید چه اتفاقی افتاده، خب یه تکست بزنین؛ چه اتفاقی میفته؟ زمین و آسمون که به هم نمی‌ریزه. این حرف‌ها هم که: «نه، اگه شما تکست بزنی الان غرورت شکسته می‌شه»، «این‌جوری می‌شه و اون‌جوری می‌شه»، اینا همه باد هواست و روان‌شناسی زرده عزیز من. شما نه غرورت شکسته می‌شه، نه اتفاقی میفته؛ اتفاقاً این کار نشون میده یه کاراکتر قوی دارین.
طرف بچه‌بازی درآورده رفته، یا خدای نکرده شاید اصلاً اتفاقی براش افتاده که دو هفته ازش خبری نیست. برای شما مهمه که اون طرف باشه یا نباشه؛ پس خبر می‌گیری ازش که: «چی شده؟ اتفاقی افتاده؟ هستی؟ نیستی؟ می‌خوای باشی؟ نمی‌خوای باشی؟». نمی‌خواد باشه؟ تمام! باشه، اوکی، موفق باشی هرجا هستی، خوب و خوش. این‌طوری شمام دیگه چیزی تو سرتون نمی‌چرخه، اذیتتون نمی‌کنه، اما و اگری نمی‌مونه و تکلیف رو روشن می‌کنین. حتماً پیغام بدین و بپرسین ببینین چی شده؛ حتماً.

نظرتون چیه؟

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر

سلام به دوستان عزیزمون!

قبل از اینکه سوالتون رو بپرسید، چند تا نکته هست که دوست داریم باهاتون در میون بذاریم. این نکته‌ها برای اینه که هم شما راحت باشید و هم ما بتونیم به بهترین نحو بهتون کمک بکنیم.

1. درباره پاسخ‌ها

از زبان دکتر طناز فرازی: سعی می‌کنم تا جایی که تجربه و دانشم اجازه میده به بیشتر سوال‌ها پاسخ بدم. البته چون تعداد سوالات زیاده، اول تیم من اون‌ها رو بررسی می‌کنه و سوالاتی که تکراری نیستن رو برای من میفرسته.

2. سوال‌ها و جواب‌ها برای همه منتشر میشن

چرا اینکار رو می‌کنیم؟
چون معتقدیم دغدغه‌ها و سوالات شما می‌تونه به خیلی‌های دیگه هم کمک کنه. برای همین:

همه پاسخ‌ها (البته با اجازه شما) توی وب‌سایت منتشر میشن.

✅ سوال‌ها رو به صورت ناشناس منتشر می‌کنیم. اسم شما جایی نمیاد.

✅ لطفاً توی سوالتون، اسم، آدرس، شماره تلفن خودتون یا دیگران، جزئیات خیلی خصوصی و شخصی مربوط به خودتون یا اطلاعات دیگران رو بدون اجازه‌شون ننویسید.

???? یک نکته مهم: اگر نیاز دارید جزئیات خصوصی رو مطرح کنید، بهتره از فرم‌های خصوصی یا ایمیل استفاده کنید. تو پروفایلتون یک فرم دیگه برای مشاوره با خانم دکتر طناز فرازی داریم. این فرم کاملا امنه و مستقیم برای خانم دکتر ارسال میشه.

3. موقع پرسیدن سوال این نکات رو حتما رعایت کنید:

✅ سن خانم و آقا یا هر شخص دیگه ای که در موردشون سوال دارین

✅ مجرد هستین یا متاهل

✅ فرزندی دارین یا خیر؟ چند سالشونه؟ جنسیتشون چیه؟

✅ چند وقته ازدواج کردین؟ یا چند وقته در رابطه هستین؟

سوالات کلی نپرسید مثلا: ما با هم می‌تونیم ازدواج کنیم؟ ضعیفم باید چیکار کنم؟

 ????مواردی مثل اسم، شهر محل سکونت یا اطلاعاتی که ممکنه با مطرح کردنش هویتتون لو بره رو ننویسید

???? دقت کنید خانم دکتر فقط یک بار سوال شما رو پاسخ می‌دن هر موردی که باعث می‌شه خانم دکتر بتونن بهتر راهنمایی کنن رو ذکر کنید.

4. چه سوالایی رو نمی‌تونیم جواب بدیم؟

  • تجویز دارو – این کار فقط با معاینه حضوری امکان‌پذیره
  • موضوعات مربوط به خودکشی یا آسیب به خود
  • محتوای خشونت‌آمیز یا توهین‌آمیز
  • سوالات با محتوای نامناسب

5. موارد اورژانسی

توجه فرمایید: این فرم برای موارد اورژانسی و بحرانی مناسب نیست!

اگر در شرایط بحرانی هستید، لطفاً فوراً با این شماره‌ تماس بگیرید:

???? اورژانس اجتماعی: 123

???? یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

6. تغییرات احتمالی

ممکنه گاهی این قوانین رو به‌روزرسانی کنیم. اگر از سایت استفاده می‌کنید، یعنی با تغییرات هم موافقید. پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی یه سری به این صفحه بزنید.


تأیید نهایی

با زدن دکمه “موافقم”، تأیید می‌کنید که:

  • این نکات رو خوندید و باهاشون موافقید.
  • می‌دونید که سوال و جوابتون ممکنه منتشر بشه (برای کمک به دیگران).
  • در صورت نیاز، اطلاعات خصوصی رو حذف می‌کنید.

آخرین به‌روزرسانی: 31 شهریور 1404

اگر سوالی درباره این قوانین دارید، می‌تونید به ما ایمیل بزنید:
info@tannaz.org