طناز و شما

فهمیدم شوهرم با مادرم بهم خیانت کرده! در برابر این شوک و ترومای سنگین چه واکنشی باید نشان دهم و تکلیف این زندگی مشترک چه می‌شه؟

0:00
/
0:00

پاسخ: دکتر طناز فرازی
بسیار از این اتفاق برای هر کسی که افتاده متأسفم، خیلی خیلی متأسفم. ولی وقتی این اتفاق می‌افته، چاره دیگه‌ای جز کنار گذاشتن اون آدما نیست. ببینید، من حرفم اینه که خیانت آخرِ کار نیست و به خیلی دلیل‌ها ممکنه اتفاق بیفته و بهتره که آدم سعی کنه درستش کنه؛ ولی هیچ‌وقت هم نگفتم که تحت هر شرایطی حتماً دو نفر باید با هم بمونن و حتماً باید ادامه بدن. خیلی‌ها که تو پیجم هستند و به صورت مستقیم من مشاوره بهشون دادم، یا تو سؤالایی که توی سایت هست خیلی می‌بینید که زمانی که از من پرسیدن، نظر مستقیمم رو (چون من معمولاً می‌ذارم خود طرف تصمیم بگیره) در نظر مستقیمم گفتم با تجربه من بهتره که جدا شن و هر کی بره دنبال زندگی خودش.
گاهی هم این‌جوریه. واقعاً اگر هم‌چین اتفاقی بیفته، هم اون زندگی رو دیگه نمی‌شه ادامه داد، چون بعضی چیزا خط قرمزه. می‌دونید، فرض کنید مثلاً یه خانمی بره با شوهر خواهرش، بره با می‌گم یه‌سری چیزا اصلاً نمی‌شه؛ یعنی واقعاً نمی‌شه، دیگه تموم می‌شه اون مسئله. تو این مورد هم، آدم از اون ارتباط باید بیاد بیرون قطعاً. و هم من روی اون شخص (منی که بسیار بسیار بچه دوست دارم و به نظرم احترام والدینم واجبه)، من روی یک همچین خانمی اسم «مادر» رو نمی‌ذارم. چون یه آدم هر چقدر هم اصلاً عاشق و دیوانه‌وار کسی رو دوست داشته باشه و هوا و هوس هم نباشه، وقتی بچه‌ش هست هرگز همچین کاری نمی‌کنه.
اصلاً، اصلاً و ابداً هم این حرف رو به قصد تنبیه مادر نمی‌زنم! تنبیه به نظر من کاریه که هیچ‌وقت جواب نمیده و اصلاً معنی خاصی نداره. این به خاطر اینه که اون رابطه رو دیگه نمی‌شه ادامه داد. یعنی بعضی جاها هست که عذرخواهی کار می‌کنه، بعضی جاها هم هست واقعاً هیچ نوع عذرخواهی‌ کار نمی‌کنه و دلیل، هر دلیلی که می‌خواد باشه، قابل قبول نیست. مگه اینکه مثلاً به آدم بگن که آقا، من دست و پام رو بستن و بعد مثلاً یه مقدار زیادی به من داروهای مخدر و اینا تزریق کردن که اصلاً تو حال خودم نبودم، بعد دست و پای منو باز کردن و این اتفاق افتاده و فیلم گرفتن و الان این‌جوری شده. جز یک همچین حالت خاصی، هیچ توجیه دیگه‌ای نداره.

نظرتون چیه؟

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر

سلام به دوستان عزیزمون!

قبل از اینکه سوالتون رو بپرسید، چند تا نکته هست که دوست داریم باهاتون در میون بذاریم. این نکته‌ها برای اینه که هم شما راحت باشید و هم ما بتونیم به بهترین نحو بهتون کمک بکنیم.

1. درباره پاسخ‌ها

از زبان دکتر طناز فرازی: سعی می‌کنم تا جایی که تجربه و دانشم اجازه میده به بیشتر سوال‌ها پاسخ بدم. البته چون تعداد سوالات زیاده، اول تیم من اون‌ها رو بررسی می‌کنه و سوالاتی که تکراری نیستن رو برای من میفرسته.

2. سوال‌ها و جواب‌ها برای همه منتشر میشن

چرا اینکار رو می‌کنیم؟
چون معتقدیم دغدغه‌ها و سوالات شما می‌تونه به خیلی‌های دیگه هم کمک کنه. برای همین:

همه پاسخ‌ها (البته با اجازه شما) توی وب‌سایت منتشر میشن.

✅ سوال‌ها رو به صورت ناشناس منتشر می‌کنیم. اسم شما جایی نمیاد.

✅ لطفاً توی سوالتون، اسم، آدرس، شماره تلفن خودتون یا دیگران، جزئیات خیلی خصوصی و شخصی مربوط به خودتون یا اطلاعات دیگران رو بدون اجازه‌شون ننویسید.

???? یک نکته مهم: اگر نیاز دارید جزئیات خصوصی رو مطرح کنید، بهتره از فرم‌های خصوصی یا ایمیل استفاده کنید. تو پروفایلتون یک فرم دیگه برای مشاوره با خانم دکتر طناز فرازی داریم. این فرم کاملا امنه و مستقیم برای خانم دکتر ارسال میشه.

3. موقع پرسیدن سوال این نکات رو حتما رعایت کنید:

✅ سن خانم و آقا یا هر شخص دیگه ای که در موردشون سوال دارین

✅ مجرد هستین یا متاهل

✅ فرزندی دارین یا خیر؟ چند سالشونه؟ جنسیتشون چیه؟

✅ چند وقته ازدواج کردین؟ یا چند وقته در رابطه هستین؟

سوالات کلی نپرسید مثلا: ما با هم می‌تونیم ازدواج کنیم؟ ضعیفم باید چیکار کنم؟

 ????مواردی مثل اسم، شهر محل سکونت یا اطلاعاتی که ممکنه با مطرح کردنش هویتتون لو بره رو ننویسید

???? دقت کنید خانم دکتر فقط یک بار سوال شما رو پاسخ می‌دن هر موردی که باعث می‌شه خانم دکتر بتونن بهتر راهنمایی کنن رو ذکر کنید.

4. چه سوالایی رو نمی‌تونیم جواب بدیم؟

  • تجویز دارو – این کار فقط با معاینه حضوری امکان‌پذیره
  • موضوعات مربوط به خودکشی یا آسیب به خود
  • محتوای خشونت‌آمیز یا توهین‌آمیز
  • سوالات با محتوای نامناسب

5. موارد اورژانسی

توجه فرمایید: این فرم برای موارد اورژانسی و بحرانی مناسب نیست!

اگر در شرایط بحرانی هستید، لطفاً فوراً با این شماره‌ تماس بگیرید:

???? اورژانس اجتماعی: 123

???? یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

6. تغییرات احتمالی

ممکنه گاهی این قوانین رو به‌روزرسانی کنیم. اگر از سایت استفاده می‌کنید، یعنی با تغییرات هم موافقید. پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی یه سری به این صفحه بزنید.


تأیید نهایی

با زدن دکمه “موافقم”، تأیید می‌کنید که:

  • این نکات رو خوندید و باهاشون موافقید.
  • می‌دونید که سوال و جوابتون ممکنه منتشر بشه (برای کمک به دیگران).
  • در صورت نیاز، اطلاعات خصوصی رو حذف می‌کنید.

آخرین به‌روزرسانی: 31 شهریور 1404

اگر سوالی درباره این قوانین دارید، می‌تونید به ما ایمیل بزنید:
info@tannaz.org