سوال کامل مخاطب: الان که اکثر ما پیج داریم و داخل پیجمون کلی عکس داریم، اگر قرار به سوءاستفاده باشه، از همین عکسها هم میتونن استفاده کنن و با هوش مصنوعی تصاویر مختلف بسازن. پس چطور شما میگید عکس معمولی هم نباید فرستاد؟ ولی اکثر ما که توی صفحه شخصی خودمون کلی عکس داریم، شاید دو نفر تو رابطه لانگ دیستنس (از راه دور) باشن و یه ساعتهایی نتونن تصویری با هم ارتباط بگیرن، خب باید چیکار کنیم؟
پاسخ: دکتر طناز فرازی
سؤال بسیار خوبیه. ببینید به همین دلیله که برای پیجها این حق انتخاب گذاشته شده که این پیجی که من دارم، صفحهای که من دارم، خصوصی باشه یا عمومی باشه. اگر من آدمی هستم که با یکسری آدم محدود در ارتباطم؛ یعنی اینفلوئنسر نیستم، درس خاصی نمیدم، کار خاصی نمیکنم و محصول خاصی برای فروش ندارم، در اون صورت هم بهتره تا اونجا که میشه زندگیم رو خصوصی نگه دارم و چیزایی که خیلی عجیب و غریبه رو تو صفحه نذارم.
حالا دیگه ظاهرم هست، فیلمم هست، عکسم هست؛ کسی بخواد ازش سوءاستفاده کنه بله میتونه و من این رو با عمومی کردن صفحهام پذیرفتم خطرهای بعدش رو. اما چون اینفلوئنسر هستم و یه صفحه عمومی دارم، بعدش توضیح هم دارم که بدم. اما اگر یک پیج دارم که شخصی هستش، خب شخصی هم نگهش میدارم و آدمهایی رو که اجازه میدم بیان توی صفحهام و اضافه میکنم رو با دقت انتخاب میکنم که احتمال یکهمچین اتفاقی افتادن رو خیلی خیلی به صفر نزدیک کنم.
حالا دیگه اگر یه اشتباهی رخ داد، انتخاب بدی داشتم یا آدمی اومد که نباید میاومد، دیگه واقعاً کاریش نمیشه کرد. ولی این خیلی فرق میکنه با اینکه من برم عکسهامو یا فیلمهامو بخوام در ملأ عام قرار بدم، با انواع و اقسام مختلف لباسها، و انتظار هم داشته باشم هیچکس هیچ حرفی نزنه، هیچی نگه و هیچ اتفاقی نیفته.
خود من، زمانی که لباسهایی میپوشم که حالا مثلاً دامن کوتاهه (اکثر لباسهام برای اینکه روی وزنم تأثیر میذاره، یعنی وقتی که دامنم کوتاهه یا لباس گشاد معمولاً ندارم، باعث میشه که حواسم به وزنم باشه)، کلی در مورد لباسم و نوع پوششم کامنت اومده و حرف شنیدم. عکسم رو برداشتن جای دیگه گذاشتن و راجع بهش حرفی زدن. ولی زمانی که پیج رو شروع کردم، با توجه به اینکه آدمی نیستم که وقتی کارم اشکالی نداره و به کسی ضربهای نمیزنه عوضش نمیکنم (به خاطر اینکه یه کسی خوشش میاد یا نه) و سیستم خودمو میرم جلو؛ به خاطر همین، چون طرز لباس پوشیدنم رو عوض نکردم و همینم که هستم، یهسری عادت کردن و دیگه حرفی نزدن، یهسری دیگه خسته شدن. اما اولش حرف خیلی خیلی زیاد بوده و من این رو پذیرفتم.
برای همین، این چیزی که شما در مورد پیج بیشتر از همه به من میگید؛ بهتره که آدم پیجش با عکسهای خصوصیش، خصوصی باشه. چون من میدونم دقیقاً کی داره میاد تو پیجم و به کی دارم اجازه میدم دسترسی داشته باشه به اینها. این کار رو میتونیم انجام بدیم.

