پاسخ: دکتر طناز فرازی
ببین عزیز دلم، عکس عکسه، و الان انقدر هوش مصنوعی پیشرفت کرده… حالا قبلاً که هوش مصنوعی به این پیشرفتگی نبود، عکسها رو برمیداشتن و سر یه نفر میذاشتن روی عکس دیگه، روی بدن دیگه، کارهای اینجوری میکردن. الان که اینقدر پیشرفت کرده، حتی آدمایی که خیلی تخصص خاصی ندارند و ابزار خاصی دم دستشون نیست هم میتونن با دو تا اپلیکیشن این کارو انجام بدن. برای همین، برای چی بدین عکس عادی رو برای چی بدین؟ من شما رو بخوام ببینم، دلم براتون تنگ شده باشه، گوشی تلفنو برمیدارم بهتون میگم: «بیاین میبینمتون»، نه؟ ویدیوکال میکنم، باهاتون صحبت میکنم، روی ماهتونو میبینم. حالا درسته که موقع ویدیوکال هم میشه اسکرینشات گرفت، ولی اون چون کیفیتش فرق میکنه، مدلش متفاوته، اینا نمیشه خیلی باهاش کاری کرد. اما وقتی شما یا منِ نوعی یه عکس خیلی باکیفیت رو بخواهیم برداریم یا برای کسی بفرستیم، خب چه کاریه؟ برای چی بفرستم؟
خیلی سوالای دیگه هم در این ارتباط از من کردین که خب اگر طرف بخواد مثلاً سکسچت کنه، اگه بخواد این کارو کنه، اگه بخواد اون کارو کنه… اولاش که اصلاً هیچی، بعد میگه خب در رابطهای که ۵ ماه، ۶ ماه، ۷ ماه گذشته و ما نسبت به طرف شناخت داریم… خب شناخت داشته باشیم؛ از صدای من یا سکسچت کردن راههای خیلی بهتر هست. کسی اگه واقعاً احتیاج داره کاری بکنه که بخواد ارضا بشه یا یه فشاری رو از خودش برداره، این همه عکس هست، فیلم پورن هست، نمیدونم، همهچی هست و دسترسی بهش دارند. وقتی منی که اینورم و خانومم هستم و نسل خیلی قدیمیترم اینها رو راجع به ایران و دسترسیهایی که ما به این سایتها داریم بدونم، قطعاً پسرهایی که دوست دارن این کارو زیاد انجام بدن و در ایران هستند و سنشون هم از من خیلی کمتره و بنابراین خیلی بهروز هستند، راجع بهش میدونن.
برای همین احتیاجی به شمای نوعی یا صداتون یا تلفنی حرف زدن نیست. این حرف هم که: «نه، من دوست دارم با تو این کارو انجام بدم»، خب نمیشه. ما فرهنگمون این اجازه رو نمیده که من بخوام با شما این کارو انجام بدم؛ بعدم اصلاً یه جورایی بیعدالتیه، چون اون طرف اونور کارشو انجام میده خب، بعد من اینور پای تلفن چی؟ اگر هر دو نفر در یک شرایطی هستند از نظر زندگی و فرهنگی و سنی و روابط، که این چیزا مشکلی نیست، خب آدم اصلشو انجام میده؛ چرا تلفنی؟ چرا با عکس فرستادن؟ این اصلاً کار درستی نیست.
قبلا هم گفتم در مورد روابط فیزیکی، اگر دو طرف به سنی رسیدند که دیگه هیجانی تصمیم نمیگیرند، منطق توش هست، یا شرایط خاصی دارند؛ مثل اینکه ازدواج کردن، جدا شدن، یا جایی زندگی میکنند که نگاه جامعه و فرهنگشون این اجازه رو میده که بخوان رابطه فیزیکی داشته باشند، و میگم جفتشون عقلرس هستند، هیجانی تصمیم نمیگیرند، هر دو از این رابطه لذت میبرند و دوست دارن این کارو بکنن، خب انجام بدن.
ولی اگر که یکی سنش خیلی کمه و بچهست، یکی هرگز این کارو نکرده، یکی خانواده بهش ایراد میگیرن، یکی جایی زندگی میکنه که این ممکنه کل آیندهشو به خطر بندازه، یا طرف مقابل رو خوب نمیشناسن، امکان انواع بیماری های مختلف باشه خب این کار رو انجام نمی دین و این اینجوری نیستش که یا سیاه یا سفید بیشتر در این قشر و طیف خاکستری حرکت می کنه و بسگی به هیجانات و سن و سال و جایی که هستید داره.

