طناز و شما

آیا فرستادن عکس معمولی از خودم برای پارتنرم کار درستی محسوب می‌شه یا ممکنه بعداً دردسرساز بشه؟

0:00
/
0:00

پاسخ: دکتر طناز فرازی
ببین عزیز دلم، عکس عکسه، و الان انقدر هوش مصنوعی پیشرفت کرده… حالا قبلاً که هوش مصنوعی به این پیشرفتگی نبود، عکس‌ها رو برمی‌داشتن و سر یه نفر می‌ذاشتن روی عکس دیگه، روی بدن دیگه، کارهای این‌جوری می‌کردن. الان که اینقدر پیشرفت کرده، حتی آدمایی که خیلی تخصص خاصی ندارند و ابزار خاصی دم دستشون نیست هم می‌تونن با دو تا اپلیکیشن این کارو انجام بدن. برای همین، برای چی بدین عکس عادی رو برای چی بدین؟ من شما رو بخوام ببینم، دلم براتون تنگ شده باشه، گوشی تلفنو برمی‌دارم بهتون می‌گم: «بیاین می‌بینمتون»، نه؟ ویدیوکال می‌کنم، باهاتون صحبت می‌کنم، روی ماهتونو می‌بینم. حالا درسته که موقع ویدیوکال هم می‌شه اسکرین‌شات گرفت، ولی اون چون کیفیتش فرق می‌کنه، مدلش متفاوته، اینا نمی‌شه خیلی باهاش کاری کرد. اما وقتی شما یا منِ نوعی یه عکس خیلی باکیفیت رو بخواهیم برداریم یا برای کسی بفرستیم، خب چه کاریه؟ برای چی بفرستم؟
خیلی سوالای دیگه هم در این ارتباط از من کردین که خب اگر طرف بخواد مثلاً سکس‌چت کنه، اگه بخواد این کارو کنه، اگه بخواد اون کارو کنه… اولاش که اصلاً هیچی، بعد می‌گه خب در رابطه‌ای که ۵ ماه، ۶ ماه، ۷ ماه گذشته و ما نسبت به طرف شناخت داریم… خب شناخت داشته باشیم؛ از صدای من یا سکس‌چت کردن راه‌های خیلی بهتر هست. کسی اگه واقعاً احتیاج داره کاری بکنه که بخواد ارضا بشه یا یه فشاری رو از خودش برداره، این همه عکس هست، فیلم پورن هست، نمی‌دونم، همه‌چی هست و دسترسی بهش دارند. وقتی منی که این‌ورم و خانومم هستم و نسل خیلی قدیمی‌ترم این‌ها رو راجع به ایران و دسترسی‌هایی که ما به این سایت‌ها داریم بدونم، قطعاً پسرهایی که دوست دارن این کارو زیاد انجام بدن و در ایران هستند و سنشون هم از من خیلی کمتره و بنابراین خیلی به‌روز هستند، راجع بهش می‌دونن.
برای همین احتیاجی به شمای نوعی یا صداتون یا تلفنی حرف زدن نیست. این حرف هم که: «نه، من دوست دارم با تو این کارو انجام بدم»، خب نمی‌شه. ما فرهنگمون این اجازه رو نمی‌ده که من بخوام با شما این کارو انجام بدم؛ بعدم اصلاً یه جورایی بی‌عدالتیه، چون اون طرف اون‌ور کارشو انجام می‌ده خب، بعد من این‌ور پای تلفن چی؟ اگر هر دو نفر در یک شرایطی هستند از نظر زندگی و فرهنگی و سنی و روابط، که این چیزا مشکلی نیست، خب آدم اصلشو انجام میده؛ چرا تلفنی؟ چرا با عکس فرستادن؟ این اصلاً کار درستی نیست.
قبلا هم گفتم در مورد روابط فیزیکی، اگر دو طرف به سنی رسیدند که دیگه هیجانی تصمیم نمی‌گیرند، منطق توش هست، یا شرایط خاصی دارند؛ مثل اینکه ازدواج کردن، جدا شدن، یا جایی زندگی می‌کنند که نگاه جامعه و فرهنگشون این اجازه رو می‌ده که بخوان رابطه فیزیکی داشته باشند، و می‌گم جفتشون عقل‌رس هستند، هیجانی تصمیم نمی‌گیرند، هر دو از این رابطه لذت می‌برند و دوست دارن این کارو بکنن، خب انجام بدن.
ولی اگر که یکی سنش خیلی کمه و بچه‌ست، یکی هرگز این کارو نکرده، یکی خانواده بهش ایراد می‌گیرن، یکی جایی زندگی می‌کنه که این ممکنه کل آینده‌شو به خطر بندازه، یا طرف مقابل رو خوب نمی‌شناسن، امکان انواع بیماری های مختلف باشه خب این کار رو انجام نمی دین و این اینجوری نیستش که یا سیاه یا سفید بیشتر در این قشر و طیف خاکستری حرکت می کنه و بسگی به هیجانات و سن و سال و جایی که هستید داره.

نظرتون چیه؟

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر

سلام به دوستان عزیزمون!

قبل از اینکه سوالتون رو بپرسید، چند تا نکته هست که دوست داریم باهاتون در میون بذاریم. این نکته‌ها برای اینه که هم شما راحت باشید و هم ما بتونیم به بهترین نحو بهتون کمک بکنیم.

1. درباره پاسخ‌ها

از زبان دکتر طناز فرازی: سعی می‌کنم تا جایی که تجربه و دانشم اجازه میده به بیشتر سوال‌ها پاسخ بدم. البته چون تعداد سوالات زیاده، اول تیم من اون‌ها رو بررسی می‌کنه و سوالاتی که تکراری نیستن رو برای من میفرسته.

2. سوال‌ها و جواب‌ها برای همه منتشر میشن

چرا اینکار رو می‌کنیم؟
چون معتقدیم دغدغه‌ها و سوالات شما می‌تونه به خیلی‌های دیگه هم کمک کنه. برای همین:

همه پاسخ‌ها (البته با اجازه شما) توی وب‌سایت منتشر میشن.

✅ سوال‌ها رو به صورت ناشناس منتشر می‌کنیم. اسم شما جایی نمیاد.

✅ لطفاً توی سوالتون، اسم، آدرس، شماره تلفن خودتون یا دیگران، جزئیات خیلی خصوصی و شخصی مربوط به خودتون یا اطلاعات دیگران رو بدون اجازه‌شون ننویسید.

???? یک نکته مهم: اگر نیاز دارید جزئیات خصوصی رو مطرح کنید، بهتره از فرم‌های خصوصی یا ایمیل استفاده کنید. تو پروفایلتون یک فرم دیگه برای مشاوره با خانم دکتر طناز فرازی داریم. این فرم کاملا امنه و مستقیم برای خانم دکتر ارسال میشه.

3. موقع پرسیدن سوال این نکات رو حتما رعایت کنید:

✅ سن خانم و آقا یا هر شخص دیگه ای که در موردشون سوال دارین

✅ مجرد هستین یا متاهل

✅ فرزندی دارین یا خیر؟ چند سالشونه؟ جنسیتشون چیه؟

✅ چند وقته ازدواج کردین؟ یا چند وقته در رابطه هستین؟

سوالات کلی نپرسید مثلا: ما با هم می‌تونیم ازدواج کنیم؟ ضعیفم باید چیکار کنم؟

 ????مواردی مثل اسم، شهر محل سکونت یا اطلاعاتی که ممکنه با مطرح کردنش هویتتون لو بره رو ننویسید

???? دقت کنید خانم دکتر فقط یک بار سوال شما رو پاسخ می‌دن هر موردی که باعث می‌شه خانم دکتر بتونن بهتر راهنمایی کنن رو ذکر کنید.

4. چه سوالایی رو نمی‌تونیم جواب بدیم؟

  • تجویز دارو – این کار فقط با معاینه حضوری امکان‌پذیره
  • موضوعات مربوط به خودکشی یا آسیب به خود
  • محتوای خشونت‌آمیز یا توهین‌آمیز
  • سوالات با محتوای نامناسب

5. موارد اورژانسی

توجه فرمایید: این فرم برای موارد اورژانسی و بحرانی مناسب نیست!

اگر در شرایط بحرانی هستید، لطفاً فوراً با این شماره‌ تماس بگیرید:

???? اورژانس اجتماعی: 123

???? یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

6. تغییرات احتمالی

ممکنه گاهی این قوانین رو به‌روزرسانی کنیم. اگر از سایت استفاده می‌کنید، یعنی با تغییرات هم موافقید. پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی یه سری به این صفحه بزنید.


تأیید نهایی

با زدن دکمه “موافقم”، تأیید می‌کنید که:

  • این نکات رو خوندید و باهاشون موافقید.
  • می‌دونید که سوال و جوابتون ممکنه منتشر بشه (برای کمک به دیگران).
  • در صورت نیاز، اطلاعات خصوصی رو حذف می‌کنید.

آخرین به‌روزرسانی: 31 شهریور 1404

اگر سوالی درباره این قوانین دارید، می‌تونید به ما ایمیل بزنید:
info@tannaz.org