طناز و شما

۴۶ سالمه و یک دختر ۱۹ ساله دارم. بعد از طلاقم با آقایی آشنا شدم که ۱۰ سال از من کوچکتر است. به‌تازگی متوجه خیانت او شدم. چیکار باید بکنم؟

0:00
/
0:00

سوال کامل مخاطب: من یک خانم ۴۶ ساله هستم و دختری ۱۹ ساله دارم که الان ۱۳ ساله طلاق گرفتم و الان با آقایی آشنا شدم که ده سال از من کوچک‌تره و با هم خیلی خوب بودیم، ولی به‌تازگی متوجه خیانتش شدم؛ چی‌کار باید بکنم؟

پاسخ: دکتر طناز فرازی
ببینین عزیزم، این‌که حالا اختلاف سنتون ۱۰ ساله و ایشون کوچک‌ترن خیلی مسئله‌ای نیست؛ در مورد این خیلی‌ خیلی صحبت کردیم. اگر که ایشون با شما و شما با ایشون اوکی بودید، خب باشه، یه‌ خرده زیاده ولی باشه، اوکیه. وقتی یک خیانتی اتفاق می‌افته، من از این آدم‌هایی‌ام که همیشه گفتم خیانت پایان یک رابطه نیست و خیلی دلیل‌ها ممکنه برای یک خیانت باشه. همیشه این نیستش که طرف مقابل منو دوست نداره، یا من آدم بدی‌ام، یا اون آدم خیلی کثیفه، بده، آدم خوبی نیست، اصلاً دائم این کار رو می‌کنه، حتماً باز هم تکرار می‌کنه؛ اصلاً از این حرف‌ها نیست.
ولی در بعضی شرایط، یعنی همیشه به‌ عنوان یک روان‌شناس ما کل شرایط یک نفر رو نگاه می‌کنیم دیگه؛ در شرایطی که شما با ایشون دارید، خب همچین اتفاقی افتادن اصلاً بعید نبوده. شما ۱۰ سال از ایشون بزرگ‌تر هستید، یک دختر ۱۹ ساله دارید. ایشون آینده خاصی رو احتمالاً با شما نمی‌بینند. حالا در یک برهه‌ای از زمان این دوستی شکل گرفته، که گفتم خیلی از دوستی‌هایی که شکل می‌گیره قرار نیست به تعهد یا ازدواج یا جای خاصی برسه. عمر این دوستی الان تموم شده و ایشون شخص دیگه‌ای رو دیدن که بهش بیشتر می‌خورن و احتمالاً از نظر سنی بهش نزدیک‌تر هستند یا به دلیل دیگه‌ای براشون مناسب‌تره و رفتن این کار رو انجام دادند.
الان با توجه به این‌که آینده خاصی تو رابطه شما نیست، می‌گید که: «خب الان من چی‌کار کنم؟» رابطه تموم شده دیگه، می‌خواین الان چی‌کار کنین؟ دوباره برگردن به‌احتمال زیاد تو کیس شما، در این کیس خاص، احتمال خیلی‌خیلی زیاد دوباره این اتفاق می‌افته و هر دفعه شما از دفعه قبل ناراحت‌تر می‌شید، دل‌شکسته‌تر می‌شید، رنجیده‌تر می‌شید و بعد، ارتباط‌های جدید رو تازه شروع کردن براتون سخت‌تر و سخت‌تر می‌شه.
یک مشکل خیلی بد دیگه اینه که شما یک دختر جوان ۱۹ ساله در خونه دارین. فکر می‌کنید اگر زمانی که یک پسری که از شما کوچک‌تره (و در این نوع رابطه‌ها معمولاً خیانت خیلی کم اتفاق می‌افته اگه رابطه عاطفی قوی باشه، چون خانم‌ها شکل مدیر اون رابطه عاطفی می‌شن اون رابطه رو می‌گردونن)، تو یک همچین رابطه‌ای که نشده اون رابطه توسط شما بچرخه و این اتفاق افتاده، دوباره این پسر رو برگردونین، چه الگویی دارین به دخترتون نشون می‌دین؟ که هرکی هر کاری کرد، ادامه بده.

نظرتون چیه؟

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر

سلام به دوستان عزیزمون!

قبل از اینکه سوالتون رو بپرسید، چند تا نکته هست که دوست داریم باهاتون در میون بذاریم. این نکته‌ها برای اینه که هم شما راحت باشید و هم ما بتونیم به بهترین نحو بهتون کمک بکنیم.

1. درباره پاسخ‌ها

از زبان دکتر طناز فرازی: سعی می‌کنم تا جایی که تجربه و دانشم اجازه میده به بیشتر سوال‌ها پاسخ بدم. البته چون تعداد سوالات زیاده، اول تیم من اون‌ها رو بررسی می‌کنه و سوالاتی که تکراری نیستن رو برای من میفرسته.

2. سوال‌ها و جواب‌ها برای همه منتشر میشن

چرا اینکار رو می‌کنیم؟
چون معتقدیم دغدغه‌ها و سوالات شما می‌تونه به خیلی‌های دیگه هم کمک کنه. برای همین:

همه پاسخ‌ها (البته با اجازه شما) توی وب‌سایت منتشر میشن.

✅ سوال‌ها رو به صورت ناشناس منتشر می‌کنیم. اسم شما جایی نمیاد.

✅ لطفاً توی سوالتون، اسم، آدرس، شماره تلفن خودتون یا دیگران، جزئیات خیلی خصوصی و شخصی مربوط به خودتون یا اطلاعات دیگران رو بدون اجازه‌شون ننویسید.

???? یک نکته مهم: اگر نیاز دارید جزئیات خصوصی رو مطرح کنید، بهتره از فرم‌های خصوصی یا ایمیل استفاده کنید. تو پروفایلتون یک فرم دیگه برای مشاوره با خانم دکتر طناز فرازی داریم. این فرم کاملا امنه و مستقیم برای خانم دکتر ارسال میشه.

3. موقع پرسیدن سوال این نکات رو حتما رعایت کنید:

✅ سن خانم و آقا یا هر شخص دیگه ای که در موردشون سوال دارین

✅ مجرد هستین یا متاهل

✅ فرزندی دارین یا خیر؟ چند سالشونه؟ جنسیتشون چیه؟

✅ چند وقته ازدواج کردین؟ یا چند وقته در رابطه هستین؟

سوالات کلی نپرسید مثلا: ما با هم می‌تونیم ازدواج کنیم؟ ضعیفم باید چیکار کنم؟

 ????مواردی مثل اسم، شهر محل سکونت یا اطلاعاتی که ممکنه با مطرح کردنش هویتتون لو بره رو ننویسید

???? دقت کنید خانم دکتر فقط یک بار سوال شما رو پاسخ می‌دن هر موردی که باعث می‌شه خانم دکتر بتونن بهتر راهنمایی کنن رو ذکر کنید.

4. چه سوالایی رو نمی‌تونیم جواب بدیم؟

  • تجویز دارو – این کار فقط با معاینه حضوری امکان‌پذیره
  • موضوعات مربوط به خودکشی یا آسیب به خود
  • محتوای خشونت‌آمیز یا توهین‌آمیز
  • سوالات با محتوای نامناسب

5. موارد اورژانسی

توجه فرمایید: این فرم برای موارد اورژانسی و بحرانی مناسب نیست!

اگر در شرایط بحرانی هستید، لطفاً فوراً با این شماره‌ تماس بگیرید:

???? اورژانس اجتماعی: 123

???? یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

6. تغییرات احتمالی

ممکنه گاهی این قوانین رو به‌روزرسانی کنیم. اگر از سایت استفاده می‌کنید، یعنی با تغییرات هم موافقید. پیشنهاد می‌کنیم هر از گاهی یه سری به این صفحه بزنید.


تأیید نهایی

با زدن دکمه “موافقم”، تأیید می‌کنید که:

  • این نکات رو خوندید و باهاشون موافقید.
  • می‌دونید که سوال و جوابتون ممکنه منتشر بشه (برای کمک به دیگران).
  • در صورت نیاز، اطلاعات خصوصی رو حذف می‌کنید.

آخرین به‌روزرسانی: 31 شهریور 1404

اگر سوالی درباره این قوانین دارید، می‌تونید به ما ایمیل بزنید:
info@tannaz.org